zondag 13 juli 2014

Roze couscous salade met bietjes


De zomer is in volle gang. Op mijn blog is het ook even stil geweest. Heerlijk een paar weken wat minder online en je niet laten leven door mails, berichten of andere zaken waarop iedereen meteen een reactie verwacht. Ondertussen natuurlijk genoeg heerlijke recepten gemaakt en vastgelegd! Het lastige is dat sinds een paar weken mijn lens van mijn Canon er mee opgehouden is, waardoor ik nu met mijn telelens dit soort plaatjes moet schieten. Wat betekent dat ik aan de andere kant van de kamer moet gaan staan om überhaupt een foto te kunnen maken...!

Warme dagen vragen om heerlijke frisse salades zonder al teveel gedoe. Dit is er zo eentje met als uiteindelijke resultaat een mooi vol bord met een roze salade. Idee voor tijdens de gay parade??

Wat heb je nodig per persoon:
40 gram couscous
200 gram tomaat
25 gram rucola
100 gram hüttenkäse
1 rauw bietje (of 2 kleintjes)
100 gram kastanje champignons
sap van een halve citroen
1 theelepel sesamolie
peper en zout


Maak de couscous klaar zoals aangegeven op de verpakking voeg daarna de sesamolie toe, het citroensap en wat peper en zout naar smaak. Snijd de tomaat en champignons en scheur of knip de rucola in kleinere stukjes. Schil de bietjes en doe deze kort in een keukenmachine zodat je mooie kleine stukjes krijgt. Meng de groenten door de couscous. Voeg nu ook de hüttenkäse toe en misschien nog wat extra peper en zout. Niet vegetarisch? Ook heerlijk met wat gerookte kip of zalm!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten